torsdag, juli 28

Kläder!

Idag har jag varit inne med mamma i Kungsbacka, fört åkte vi till systemet, lyckades faktisk få henne att köpa ut 4st Sofiero till mig som jag ska ha i Norge. 4st är inte så många men det är ändå en bit på vägen! Får inte säga något till pappa bara. Hade som argument att "men det är helt okej för mig att åka över gränsen och göra 4.6% i affären för det dubbla, eller gå till krogen och betala det fyrdubbla". Himla smart tycker jag.

Sedan åkte vi till Stadium och handlade på REA, självklart får man betala allting själv nu när man tjänar egna stålar, men det gjorde inte så mycket, det var ju "Köp 3 Betala För 2". Jag köpte äntligen den röda ADIDAS-tröjan som det är ett märke på magen och på ryggen för 399:-. Har gått och suktat efter den sen den kom till Stadium. Sen köpte jag ett par hyffsade jeans också, köpte lite för stora, så det skulle bli lite baggykänsla. Helt okej faktisk! 199:- kostade dom, sen vr jag tvungen att köpa ett till plagg. Så jag hittade en brun Vision-tröja för 299:-. Trodde inte jag skulle passa i den när den hängde där på hyllan men den var faktisk helt okej! Så det gick på 698:- allt som allt!

Sen var jag inne på EB Games och suktade efter ett PSP, för er som inte vet så är det Sonys svar på GameBoy. Det är grafik som är likvärdig PS2. Helt underbar. Den kommer den 1:a september och kommer kosta typ 2000kr. Kanske ska byta in mitt PS2, då får man lite rabatt! Fick nämligen provspela den och den var heeeelt underbar, den fungerar som mp3/video spelare med. Ska undersöka om man kan kopiera spel på den hyffsat lätt, kan man det så kanske jag köper en!

Nu ska jag snart in till stan med Elina, hon ska köpa lite tröjor och vi ska bara hänga lite. Kommer bli soft hoppas jag!