tisdag, juli 12

On Demand

Världen är On Demand, enligt IBM iaf. Så jag skriver en blog nu, på befallning av min bloggande vän Becca Brat. Det är bara hon, eller ska jag säga du(?) som läser ändå, kanske Erika också, är inte säker ännu. Hehe men skriv något i kommentaren nån gång ibland så ser jag iaf.

Vädret är riktigt underbart nu förövrigt, tänkte bara passa på att skriva det, man ska passa på att njuta så mycket det går, snart är ju sommaren över. Det är riktigt överjävligt att sommarjobba kan jag säga. Hatar att jag inte kan utnyttja sommaren som jag vill. Jag är ju annars en sommarmänniska.

Man ska vakna hyffsat tidigt, innan 11, sen ska man käka nån go frukost, bestående av youghurt, frukt och annat lätt, sen ska man själv, eller med vänner bege sig till närmaste strand, och bara softa, bada och spela beach--volly--boll och äta glass hela dagen. Sen ska man komma hem på eftermiddagen och vara sådär härligt salt och trött, då ska man överväga att duscha, eller att gå och lägga sig smutsig, härligt!

Men nu är det ju tyvärr så att jag upplever en extrem motsats: Jag går upp klockan 06:15 varje dag, för att senare ta bussen eller cykla en mil klockan 06:38. Sen börjar man jobba 7 och slutar 16:00. Varpå man tar cykeln hem och när man väl är hemma är man på tok för trött för att hitta på något extra, det är så himla lätt att bara fastna vid datorn till klockan 23 för att sedan gå och lägga sig. Man får fanimej se till att göra något kul på eftermiddagarna, annars blir rutinen för extrem. Jag hatar föresten rutin. Det är lätt det tråkigaste som finns, jag hoppas verkligen att jag senare i mitt liv kan få ett jobb som inte består så mycket av den ruttna varan.

Men, mer om nått annat någon annan gång! För nu ska jag bege mig ner till centrum, eller sentrum som dom skriver i Norge, för att posta och skicka mina slutbetyg till Anna Schnyder på IGS. (Dom som hjälper folk som mig med utlandsstudier)

1 Comments:

Blogger Rebecca said...

wiee! i want more! skriv skriv skriv!

tisdag, 12 juli, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home