lördag, juli 30

OSLO, NORWAY

Jag ær i Oslo.
Det ær dærfør mina bokstæver ær utbytta mot mongotecken.
Jag kom upp igår (fredags) klockan 23:30. Sen kom Emelie och møtte mig vid stationen. Nær jag kom dit så hade Pierre slutat jobbet. Så vi satt dær och tjøtade ett tag, sedan kollade vi lite på film innan vi somnade. Meningen var att Pierre skulle ringa in sig och vara sjuk hans sista arbetsdag, så att han och jag kunde hænga på dagen. Men det gick inte så bra då han var tvungen att jobba. Riktigt stressigt på jobbet tydligen.

Så nu ær jag læmnad før mig sjælv i Norges huvudstad, med begrænsad ekonomi och utan någon særklilld erfarenhet av vad man kan hitta på i en stad som denna. Så sjælvklart gick jag till det enda Internet Cafèt jag kænde till. Det kostar 40kr i timman hær. Dubbelt så dyrt som i kæra Gøteborg. TYPSIKT!

Så nu har jag en halvtimma på mig att sitta vid datorn, om jag inte vill punga ut med 40kr till. Om jag sitter i en och en halv timma till har jag precis råd med att åka tillbaka till lægenheten och sen ha 200kr kvar. Vi ska gå ut ikvæll næmligen. Men jag har øl så det ræcker och blir øver i lægenheten och intrædet ær gratis på krogen. Så det går åt max 100kr dær, sen kanske man kan lyxa till det med mc donalds eller något imorgon innan man åker hem. Vi får se. Jag har mer pengar æn vad jag igentligen behøver, det ær skønt!

1 Comments:

Blogger Erika said...

du är en sån kille

måndag, 01 augusti, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home