måndag, september 19

Medecineringen har börjat

Har just käkat mitt första rosa/lila piller!
Det är läskigt för det står "kapslarna måste sväljas hela" på paketen, men det står inte varför, jag råkar dock veta! Kapslarna innehåller ett pulver med själva medecinen, som smälter i magsäcken, men om pillret fastnar i halsen så smälter det där och det är _inte_ bra. Min brors kompis fick bli sondmatad i 6 månader, pga av att hela hans hals blev sönderfrätt. Inte så najs!

Tack och lov är dom lättare att svälja än piller typ alvedon* som jämt fastnar i min hals. Ytterst jobbigt!



* Är det så man använder ordet "typ" på rätt sätt? "Piller typ alvedon" Eller skulle man skrivit "alvedon typ piller"... Hjälp mig!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

piller, typ alvedon.

kommatecken är din bästa vän!

tisdag, 04 oktober, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home