onsdag, december 28

Day 3

Idag har vi gjort en hel del i det varma Sydney, det har varit uppemot 30 grader idag, men det gar jattebra med varmen, vi forbereder oss pa runt 40 grader nar vi kommer till Brisbane imorgon! Vi flyger dit imorgon kvall klockan 9. Det tar bara en halvtimma med flyg, men om man aker bil ar det som att aka till Are, skidorten.

Vi har forst och framst besokt akvariet i Sydney, vi har sett pa massa fina fiskar, och ackliga fiskar och fula Alar, sanna dar langa smala sliskiga saker, sen har vi sett riktigt feta hajar och rockor, jag mer eller mindre hatar att min digitalkamera ar sa gammal och langsam, man missar verkligen manga fina ogonblick med en langsam kamera! Vi har aven tittat pa Clownfiskar, sa vi har sett Nemo, Dory och Bubbles i "Hitta Nemo"! Det var lite roligt!

Sen har vi besokt Manly Beach. Det var en stor strand i stil med den forra, Bondi Beach, vi tog farjan fran operahuset och akte med den i en halvtimma till en helt annan del av Sydney. Jamfort med Bondi sa var denna stranden jattetrakig, det var starka strommar i vattnet, sa man fick bara bada i ett speciellt omrada mellan tva flaggor. Men det var fortfarande coolt, aven har fanns det riktigt coola surfaraffarer! Pa vagen hem fick vi nagra fina bilder med staden och solnedgang, samtidigt.

Sen akte vi till Sydney Tower, den hogsta byggnaden i hela Sydney, det ar ett enormt utkikstorn, sa vi har gatt omkring dar uppe och tittat! Helcoolt verkligen, staden ar sa himla stor!

Jag bloggar kanske inte imorgon for jag kommer sitta pa ett plan vid denna tiden typ, men jag ska forsoka fa tag i en dator sa fort jag kan! Men jag vet inte riktigt hur lang tid det kommer ta innan nasta blog!

Ha det fint i kalla sverige!!!

1 Comments:

Blogger Erika said...

lol du är ju rädd för fiskar :D

jag saknar dig jättemycket.
<3

onsdag, 28 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home