fredag, december 30

Nu har jag tillgång till internet en snabbis, vi har inte bredband här, men jag har skrivit på datorn även när jag inte har varit online, så jag lägger upp allting på en gång nu! Här kommer det.

OFFLINE - Utan internet - Den 28:e Dec

Jag har fixat min mobil nu! Fick den fixad gratis på internet så det var jävligt bra! Mitt nummer hit är 0416698892 och landskoden är 0061. Så ni ska ringa 0061 416698892.
Jag har även skaffat en typ av telefonkort till mobilen, så nu kan jag ringa hem billigare, och jag kan inte ringa för mer än 10$. Svinbra!


Idag har jag och adam haft det riktigt soft... Vi har packat och checkat ut och allt sånnt, sen gick vi ner till Darling Harbour och köpte biljetter till "Walking on the Moon" på en IMAX biograf. Det var en 3D film om månlandningen, rätt coolt! Innan bion gick vi till en uteservering i hamnen och satt oss och beställde en Nachostallrik med ost och grejjer, så drack jag och adam först en Heiniken, sen tog han en Smirnoff (hur stavas det?) ICE och jag lyxade till det med en Corona. Vi kom överens om att livet blir inte så mycket bättre än vad det var då!

Sen gick vi och köpte ett par billiga glasögon till mig! Har alltid svårt att hitta solglasögon som jag gillar, men jag blev hyffsat nöjd nu! Men nu är klockan halv 7 när jag skriver detta, våran taxibuss till flygplatsen kommer klockan 7! Jag sitter på "hotellet" och skriver detta på min laptop för alla datorer med internet är upptagna! Så jag postar detta inlägget när jag kommer till ett ställe med internet!

----

OFFLINE - Utan internet - Den 29:e Dec

Vi har kommit fram till Adams systers och blivbande mans hus! Det var Ruskigt varmt och fuktigt när vi givk ur planet, det kändes som om vi landade i vatten. Helt sjukt, har aldrig kännt av något sådant innan!

----

OFFLINE - Utan internet - Den 30:e Dec

Idag har Jag och adam och hans familj plus pojkvän varit på ett Zoo, eller det var inte riktigt ett Zoo, det var ett Wildlife Sanctuary. Alla som jobbar där gör det gratis, och alla pengar som dom drar in går till djuren själva!
Vi har sett en jävla massa djur, men saltvattenkrokodilen (de som blir jättestora) och fåglarna var tuffast. Det som var det tuffa med fåglarna var att vem som ville fick mata dom. Det var jättemycket folk som stod i en ring runt ett staket. Så fick man en tallrik med en typ av konstgjord nektar, så efter ett tag satt det kanske 5 st färgglada fåglar, stora som skator runt på tallriken, det blev så tungt att det var svårt att hålla. Det var riktigt tufft. Hade en på huvet vid ett tillfälle :)
Vi såg även vattenormar och ålar. Det är fan dom äckligaste djuren jag vet. Blä. Men vi kelade rätt mycket med kängrur (kängrus?) med. Dom var riktigt fina. Man fick mata dom ifall man ville. Sen begav vi oss till ett ställe där man kunde se aboriginer dansa och spela didgerido.

Föresten så har det varit riktigt varmt idag. Mätte upp till 31 grader i skuggan när vi satt där och tittade ut på fälten fulla med kängrur...

Sen efter vi vahde varit och tittat på djuren så åkte vi bilen till stranden och badade lite först, sen kom Adams syster Hanna och hennes pojkvän Johan med en surfingbräda, så jag har provat på att surfa för första gången i mitt liv nu! Det var ganska svårt måste jag säga! Vi kände lite bara på det och jag kom iväg några gånger på vågorna, fortfarande liggandes på brädan, att stå upp ska vi prova imorgon eller något, vi har pratat om att åka ner till stranden imorgon klockan 7 på morgonen och öva. Vågorna är som bäst då!

2 Comments:

Blogger Erika said...

"Idag har Jag och adam och hans familj plus pojkvän varit på ett Zoo"
Det låter JÄTTEmycket som att det är Adams pojkvän :P. det tyckte jag var kul. haha.

jag vill också vara där! mö, det låter grymt. (iofs är det inget jag inte gjort innan, men hade vart kuligare nu tror jag)

love you. puss

fredag, 30 december, 2005  
Blogger Adam said...

Tja emil. det låter ball du. fast....Vi kommer bli sååååå jävla bra på surfing snart...har ju typ fått igång det lite..

Vi ses imorgon bitti och nu och alltid för ett tag framöver ;) köss...köss..

blötdjur!

söndag, 01 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home