måndag, december 26

Sidney!

Hej allihopa! Skojjigt att sa manga kommenterar!
Allt har gatt bra, med resan och allt, den tog 24h fran Landvatter till Sydneys flygplats. Riktigt lange men det var inte sa jobbigt faktiskt! Vi akte jumbojet "777" och det fanns skarmar framfor varje stol med filmer och grejjer som gick hela tiden.

Men nu ar vi da i Sidney, pa "Railway Square YHA" det ar sa det heter har, vi hade bokat tva platser i ett rum med fyra sangar, men nar vi val kommer hit sager dom att dom tyvarr maste boka in oss i olika rum, sa sa blev det nu, det ar inte sa jobbigt, vi sover ju anda bara dar.

En till grejj som ar jattejobbig ar att min telefon jag har kopt ar operatorslast. Vilket jag verkligen inte hade raknat med, sa jag kan inte anvanda den i nulaget, inte ens med teliakortet i, for den far inte tillgang till nagra nat, adam som har DJUICE funkar det perfa for, jag blir riktigt forbannad, vet inte riktigt hur jag ska losa detta, men jag vet att affarer i sveriga kan lasa upp operatorslasta mobiler sa det borde finnas nagot liknande har.

Idag har jag och Adam gatt runt i fucking halva Sidney, vi gick till lite olika stallen, men vi siktade pa Operahuset. Vi kom fram dit efter nagra om och men, vi gick bland annat igenom China Town, det ligger precis vid varat "hotell" sa det forsta vi sag av Sidney var kineser, lite skummt! Operahuset var kanon foresten, riktigt najs. lagger upp bilder pa det sen nar jag har internet pa min barbara dator.

En lite rolig grejj har i stan ar att det ar sjukligt mycket Stylade bilar, verkligen overallt branner det forbi statsracerbilar med asfeta falgar och dumpventiler. Roligt att se!

Varmen har varit helt perfekt idag, gissningsvis runt 25 grader! Vi har gatt ute nu pa natten i kortbyxor och tshirts, kanndes konstigt nar man tankte pa att det var juletider nar man gick dar pa gatan och kakade glass! Det ar foresten nastan inga juldekorationer nagonstans har, en julgran har och dar!

Om ni vill na mig kan ni prova att ringa pa adams mobilnummer, det ar ett australieniskt nummer sa det blir dyrt for er men inte for oss! :) Nummret ar iallafall 0406621309 och landskoden ar 0061 . Sa det ni ska ringa blir 0061406621309

Nu ska jag inte skriva mer for jag ska sova snart, klockan ringer nio imorgon, da blir det nya aventyr, bloggar nog imorgon med! Tja!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hey Babe! Vi saknar dig redan här i kalla sverige.. verkar inte alls gott i sydney! :P Vi är inte ett dugg avundsjuka! Har precis haft våran tredje julafton hemma hos pappa :) massa fina klappar! Du får säga till när du fått igång din mobil så vi kan slå en snabb pling! Hälsa alla australienare från oss! O åk lite bräda för oss med! Puss o kram //Systrarna Helenius

måndag, 26 december, 2005  
Blogger Rebecca said...

ååh, låter helt underbart. jag vill med.:( här hemma i sverige är det jävligt kallt och miserabelt, ungefär som alla andra vintrar. haha. ha det BÄST och vi hörs snart! pussel!

måndag, 26 december, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home