tisdag, december 27

Sydney Day 2

Idag har jag och adam tagigt oss till Bondi Beach. Det ar en jattestor sandstrand, som vita sand i Asa fast jattemycket storre. Massor av surfare och annat badfolk. Strommarna i vattnet ar helt sjuka, det brukar vara sa i utlandet men har blir det annu starkare for det ar sa hoga vagor, men det ar mest roligt, det ar ett riktigt traningspass att vara i vattnet i 10 minuter. Vi har anvant solkram med 30 i skydd sa jag har inte brannt mig, knappt ens blivit brun, vilket ar bra, folket i allmanhet ar knappt ett dugg bruna har, dom vet val om riskerna antagligen.

Vi hade planerat att aka upp i Sydney Tower idag och titta pa utsikten, men adams syster sa att vi skulle gora det pa kvallen istallet, sa vi kopte biljetter och akte vidare, men vi hann inte aka dit ikvall, sa vi gor det imorgon istallet, utsikten dar lar vara riktigt fin!

Idag har det varit ca 28 grader ute, men nar jag sneglar pa vaderlapparna for tis, ons, tors, ser jag en stor sol, sen star det, "fine" och "HOT" bredvid, sa nu far vi nog kanna pa hur det ar med riktig australiensisk sommar!

Det gar battre med min mobil, det ar latt att lasa upp den om man vill betala lite, kineserna nere i Kina Town vill ha 35$ for att lasa upp den, det ar lite mer an 200kr, sen finns det en betalsak pa internet som kostar 5$. Men sa maste man fixa med PayPal konto, och det tar 4 dagar innan man kan satta in pengarna pa det, man kan ha tur att fa det gratis pa ett forum pa internet, sa jag vantar lite och avvaktar!

Adam har kopt ett par ascoola skor for 600kr och en billig vaska. jag har kopt ett par cnygga kostbyxor, dom var billigao ch fanns inne pa China Town.

Vid gatan pa Bondi beach fanns det surf/skateboard affarer i drivor, det lag typ 5 st bredvid varandra, helt sjuuukt snygga saker overallt! Man vill bara handla handla handla, men det galler ju att halla i pengarna! har 70$ kvar, jag har spenderat 130.

Jag saknar er alla dar hemma och tanker pa er jattemycket!


Kul att ni kommenterar foresten! KRAAAM