torsdag, januari 5

2006-01-03 - offlineblogg

Igår åkte vi bilden till Byron Bay. Det är en jättestor strand ganska långt här ifrån, det tar lite mer än en timma med bil. Det var bara positiva saker förutom att vattnet var mycket kallare där. Det var änna jobbigt att ligga där och surfa, skulle gissa på att det var 19 grader! Det är ruskigt kallt för att vara här. Men anledningen till det är nog att Byron Bay ligger på Australiens Östligaste punkt (på fastlandet). Så där var vi igår, det var rätt tufft, vi missade precis delfinerna dock, det var folk som sa att dom var några hundra meter ifrån oss, men när vi väl kom dit så hade dom simmat runt ett stort berg. Men det blir nog mera chanser till att se delfiner snart!

Nu är klockan 01:08 AM (på dagen) och vi har inte gjort så mycket ännu. Tagigt det lugnt i poolen och ätit och så. Hanna och Johan (adams syster + pojkvän) har haft folk här som ska hyra ett rum, det är därför vi inte har ålt iväg ännu. Snart ska vi till Surfers Paradise, jag har aldrig varit där, men det är ett litet samhälle inte alls långt här i från, det är antagligen massa coola affärer och fina stränder!

2006-01-05 - offlineblogg

Igår var vi i brisbane. Det är en stor stad med typ 1.2 miljoner invånare, det var himla tufft, staden är känd som "the river city" för det går en flod igenom centrum av staden. Man kan inte bada i den, så en liten bit utanför staden hade dom gjort en konstgjord strand, så det var som en pool, fast det var en liten sandstrand och stenar och grejjer runt den. Det var ganska tufft att se. Sen gick vi en himla bit, så vi har gått runt i stan i massa affärer, jag hittade ett par nya skor som jag köpte, ett par svarta converse med ett jättecoolt tryck som går runt hälen och ut en bit på sidorna! är jättenöjd. Jag har nästan bestämt mig för att bara köpa converse-skor i resten av mitt liv, och sedan spara hela samlingen. Som en rolig grejj! Har redan tre stycken par. som jag har köpt på 7 månader, kan nog bli en fin samling om 60 år!

Inatt åker vi föresten ut till världens största sand-ö. Vi ska kampa och åka omkring i regnskogen, bada i stora sjöar och titta på vattenfall! Vi åker inatt och är framme vid kusten klockan 6 på morgonenen, sen går det över en båt som tar oss till ön. Vi ska sova i tält två nätter, men totalt blir det nästan tre dygn. Så jag kommer inte blogga något på dom dagarna. Men jag tar antagligen med mig min mobil dit. Men jag har ju ingen aning om hur täckningen blir. Men det blir nog väl med det!