måndag, januari 9

Fraser Island

Nu har vi just kommmit hem från Fraser Island!
Det har varit RIKTIGT roligt, tufft och coolt. Vi har sett massor av tuffa ställen.
Vi hyrde en Toyota Landcruiser Troupcarrier, det är en jeep som alla vi 6 pers fick plats i. Så vi har brännt omkring i skogarna och stränderna! Det var jätteskojj!

Så vi har åkt omkring mellan olika sjöar och "kreeks" det är som småfloder som rinner från skogen och ner över stranden ner i havet. Dom var man tvungen att akta sig för när man körde på stranden, dom kan bli jättedjupa, men det gick bra hela tiden för oss! Men som sagt, vi har sett riktigt coola sjöar, bland annat sjöar med helt kristallklart blått vatten, och med sand som var så fin så att man kunde göra rent sina smycken i den. Sen var vi vid en sjö som var jättebrunt vatten, men man kunde gå över hela sjön, som var jättestor, för den var inte djupare än till midjan som max, och sen var vi vid en sjö med sötvattensköldpaddor, vi såg säkert 10 stycken på en gång, man kunde locka fram dom om man klappade med händerna under vattnet. Sen, det som jag tyckte var tuffast var en sjö som heter Lake Wabby. Vi gick genom regnskog i en halvtimma för att komma till den, och det var det lätt värt, för stranden, den var som en jättestor backe, 200 meter bred och 50 meter hög, helt i sand, lutningen var kanske 30grader. Så man kunde springa ner för sandbacken och landa i sjön. Som för övrigt var minst 30 grader varm! Man blev lixom inte svalkad när man badade i den. Men det var ju en känsla i sig. Sen det som var tet tuffate nästan, det var att när man kom upp för den backen, så var det som en öken! Jättemycket sand var det. Men vi gick över sanden hem, istället för att gå i skogen hem. Det var en upplevelse! Sen på nätterna när vi tältade var det riktiga oväder! Det blåste, regnade, åskade och blixtrade som attan! Första natten regnade det in i tältet, så Adams mamma och pappa sprang och la sig i bilen, men andra natten gick det bättre!

Om ni vill läsa mer om detta kan ni antingen maila mig eller läsa på Adams blog eller på hans resedagbok. Det kommer nog både bilder och text där.

Snart ska jag och Adam till Starbucks, med våra datorer. Dom har snabbare intenret där, så vi ska förhoppningsvis ladda upp lite bilder!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Halloj!

Det låter ju hur coolt som helst! Asså du anar inte hur avundssjuk jag är!
Som sagt lägg upp BILDER!

Greetings from kalla swedala!

Fredrik

tisdag, 10 januari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hej Emil,

Det är några stycken av mina föräldrar på skattkammaren som också varit på Fraser Island alla tycker precis som du jättehäftigt.Kul att du får vara med om alla grymma öden och äventyr. Det är jättekul att du skriver, Tittar på Adams bilder hoppas du också kommer fåmöjlighet att lägga in. Jag skrev några rader till honom. Kram från mamma och pappa. Vi hörs

tisdag, 10 januari, 2006  
Blogger tess said...

hej, jag måste påminna dig om att ta med en koala hem till mig.

och jag ska förklara det där med shippings och slash för dig nån gång, när du har tid att komma in på msn kanske.

det är förresten två grader varmt här, jag springer runt i vinterjacka inomhus.

fredag, 13 januari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home