torsdag, februari 23


DIGITALKAMERA
Canon EOS 300D

Idag har jag handlat min "DSLR" kamera (Digital Single Reflex Lens, även kallat digital systemkamera)

Är kanonglad...Wie. Det blev ingen Nikon D50/D70 som jag hade tittat på innan, men denna var billigare och väldigt likvärdig! Dessutom använder denna kamera likt min gamla Secure Digital-minnen, så jag kan använda mitt gamla kort.

Känner mig RIKTIGT novis på att bemästra fullt manuella kameror. Har aldrig fått chansen att pilla med bländartider, ISO tal och skärpedjup osv. Men jag har tänkt att läsa manualen tills jag känner min kamera utan och innan!

Det känns bra nu när jag har fått tag i en kamera, på måndag börjar nämligen våra fotolektioner! Så snart får ni antagligen se några riktigt läckra foton här på bloggen.

Bör också lägga till att jag köpte kameran begangnad i en fotoaffär. Jag tycker att jag kom billigt undan, jämfört med om jag skulle köpt en ny. Jag fick kameran plus lins (18-55mm) för $790. Det blir exakt 4 499,37 SEK. En ny kostar nästan dubbelt så mycket. Så jag är nöjd, med tanke på att kameran knappt ser använd ut och att jag fick med allting i förpackningen, samt en hyffsad kameraväska som jag prutade med mig!

Måste även passa på att tacka mamma och pappa som bidrog med 1000kr! Tack så mycket!

Här nedan följer några bilder:




6 Comments:

Anonymous Anonym said...

grattis grabben bra jobbat!En sån har jag sucktat efter i flera år.du har enastående möjligheter med den.vi hörs,love,din far.

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Helenius said...

den va nice som få! En sån kamera är det bästa man kan ha om man vill ta lite foton.
Nu åkte flickorna till sthlm!
Hey på dig!

torsdag, 23 februari, 2006  
Blogger Adam said...

Party Over here!

fredag, 24 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hej fotografen. Häftigt. Skicka bilder. Hur funkar kamran i värmen.
Blir det svettiga bilder. Lycka till. Farfar. Farmor skickar kramar.

tisdag, 28 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

tisdag, 28 februari, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ja jag säger inget. Du vet hur avundsjuk jag är!

/Bro

fredag, 03 mars, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home