lördag, februari 11

Jarhead

Igår var jag och Adam och såg på Jarhead. Den var sådär, jag trodde att den skulle vara bättre, den började väldigt väl men sen planade det som var bra ut på slutet. Filmen kunde varit 4 timmar istället för två. Lite synd! Vill se BRA mastodontfilmer...

Men men på måndag börjar skolan, eller orientation weeks. Först är det den vecka för studenter från utlandet, sen är det en vecka till med info för alla som börjar. Vi ska öppna bankkonto på skolan, fixa med böcker och lära oss hur allt funkar. Ska bli sjukt spännande!

På måndag ska två svenska tjejjer komma till oss och bo här. Dom kommer med flyget ganska så sent så det hade inte funkat så bra med backpackers och sådant för dom. Så dom får temporary recidence är. Dom får sova på småsofforna i tvrummet haha. Men det blir nog väl!

Pierre har fått sin nya monsterdator med jättestor skärm och jag är måttligt avundsjuk. Men jag ser palmer, vatten, sol och blå himmel när jag tittar ut så jag har det inte så dåligt (:

Idag ska vi kolla på en bil! Jag hoppas verkligen den är hyffsad. För det hade varit gött att ha en bil nu. Så får vi det problemet ur världen! Vi provade dock att åka buss till skolan igår. Bara för att se hur det funkade och det gick kanon. Bussarna går en gång i halvtimman ungefär och det tar 35 min att åka till skolan. Det är i princip bara småvägar genom bostadsområden den åker igenom, så det är därför det tar sånn tid. Skulle tippa på att det är mindre än en mil till skolan!

Vi har föresten ett zoo 500 meter från vårat hus. Ganska trevligt! Vi har inte varit där ännu men det tar vi snart.


Måste bara säga att jag älskar verkligen stämmningen i australien, inte minst kring alkoholen. Vuxna går ut på veckodagarna och dricker vitt vin nere på puben, man ser alltid affärsmän med en öl på puben. Och på biograferna finns det barer. Det är så avslappnat och det funkar så bra. I Sverige skulle man klassas som alkoholist om man gick ner och tog ett glas vin på en tisdag för att man tycker att det är gott. Skönt att slippa det här!

2 Comments:

Blogger Adam said...

TAKE THE NIGHT!, OH BABY I AM THE RIGHT!
I AM THE BEST YOU CAN FUCK THE REST!

lördag, 11 februari, 2006  
Blogger Erika said...

av vad du har sagt så verkar du BO på ett zoo ^^ kackerlackor och adam och shit ;) haha.

onsdag, 15 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home