fredag, mars 24

Done

Igår gjorde jag klart den stora jobbiga analysen, nu har jag tre mindre jobbiga saker kvar.

*edit - Gjorde klart analysen av reklambilden nu. Jättefint blev det! Ska läsa ett kapittel om färg nu och göra anteckningar på det, samma ämne, så jag är inte riktigt klar med Design Principles läxan ännu.

*edit 2 - Har läst kapitel 6 om färg nu, så nu är jag helt klar med Design Principles läxan!
Ska gå på Digital Design nu. Skissa fram lite DVD menyer och skriva om en film.

*edit 3 - Idag var vi i Fremantle och tog kort, jag tog 60 kort (tre versioner på alla bilder för att få rätt exponering, jag sorterade ut 8 som blev ok, sen sorterade jag ut 3 som blev såpass bra att jag vill lämna in dom. Vi ska lämna in 8 totalt. Får åka tillbaka! - Sen har jag nästan gjort klart Digital Design, gjorde skisserna nu precis. Har lite analyser kvar av andra menyer men det går på någon timma imorgon!

*FINAL EDIT
Nu är allt klart

* Visa 8st kort som vi ska ta i Fremantle, ett fint ställe i perth, så dit måste vi åka och ta kort.
* Läxa i Design Principles - Vi ska leta upp en reklambild som riktar sig till en speciell målgrupp, så ska vi analysera den.
* Digital Design, photoshop kursen. Vi ska göra en DVD meny, så vi ska ha med oss 5st layouts, lite analyser på andra dvdmenyer.
* Sen har vi en rätt så stor analys att lämna in, vi ska analysera 6st bilder. 3st om postmodernism och 3st modernism. Det är olika desingrörelser osv.



Ifall ni vill läsa analysen kan ni ladda hem dokumentet här!
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/Design_in_Context.doc